søndag 28. september 2008

Dryppetidrypp...

Høstens første ordentlige storm har feid over landsdelen i helga og med den et øsende regnvær.
Det er deilig å sitte innendørs og høre på været, enten man er hjemme, på hytta eller et annet sted man har det tørt, varmt og godt.  

Jeg trives i ruskeværet, ihvertfall når tida kan brukes på syrommet.
 Enten er det et prosjekt som venter på tur...., noe er nesten ferdig, noe er gitt opp... noen man bare drømmer om ... og så er det alle bøkene og bladene man titter i og får nye ideer og utfordringer. 

Hvorfor ikke gjøre som halloweenheksa her?
Kok en gryte med masse av høstens grønnsaker, inviter noen quiltedamer og gjør noe trivelig sammen i høstmørket. 
Vi kan hjelpe dere med mønster, stoff, vatt, nål og tråd.

Har du bare lyst til å sy sammen med noen og/eller ønsker å bli kjent med flere?
Vi i Quiltegården inviterer til quiltekafè i høst. Vi håper dere har lyst til å bli med å sy  
Bronwyn Hayes teppe "The wish quilt".  

Vi legger det ikke opp som et kurs, men hjelper hverandre med stitchingen og applikasjonene. 
Quiltegården selger bladene som mønsteret er i. 
Vi starter opp torsdag 16.oktober, deretter 6.november og avslutter 4.desember. 
Fra 17.30 - ca 21.00
Det blir salg av noe spiselig samt drikke.


Nyheter i avisformat blir jeg aldri lei av.....
og nyheter som at Quiltegården har salg fra onsdag, 1.oktober til og med søndag 5. lar jeg ihvertfall ikke gå meg forbi. 
Andre nyheter er også spennende:


Ikke for å stresse dere opp, men det går unna med julerøde stoffer for tida....











1 kommentar:

Tingelingeling sa...

Hyggelig blogg ! Jeg koser meg med den, og nå har jeg tatt fram maskina mi igjen etter en lang periode med håndsøm.
Jeg er fortsatt godt fornøyd med maskina mi!!;-)

Jeg gleder meg til å kikke innom butikken på min neste bytur!
Dere er kjempeflinke med utstilling, farger,fristelser og innkjøp av flotte prosjekt og nydelige stoff!
Ha en fin uke !
Med vennlig hilsen Ingelin