onsdag 16. november 2011

Mye på en gang…?

Ja, denne gangen blir det flere ting å informere dere om…-og ingenting kan vente!

Først og fremst må jeg melde om at det blir quiltecafé på fredag 18.nov. kl. 15-19. Da åpner vi for salg av vår adventskalender!!! Vi har allerede fått spørsmål på telefon og mail om Quiltegården skal selge kalender i år også, og det skal vi. Denne har en verdi på ca.2000,-kr, men vil koste kr. 1100,-. Den inneholder mye stoff (!), div. sytilbehør, mønster etc…. Ta gjerne kontakt på mail eller telefon om du ønsker å bestille. Det er begrenset antall. På quiltecafeen treffer du også Merete Ellingsen i butikken. Hun tar imot tepper for maskinquilting på longarm maskin, både denne dagen, lørdag og søndag.

Jeg ønsker også å vise dere de nye bøkene som kom i dag. Jeg har ventet lenge på Yoko Saito’s nye bok ”Past & Present –My quilting life”, og jeg ble ikke skuffet! Boken har 208 sider, og er IKKE på japansk, men fransk og engelsk!! 20 flotte prosjekter som inspirerer….. Pris kr.380,- Vi har laget stoffpakker med 12 forskjellig “grove” japanske stoff; som er en god basis til prosjektene. Pris på stoffpakken: kr. 398,-

DSCF5203

En av Yoko Saito’s elever, Reiko Kato, er også blitt kjent for sine nydelige bøker. Dette er hennes fjerde i rekken. “Garden party” har 244 sider med 35 forskjellige prosjekt.  Jeg lurer på hvordan jeg skal få tid til å sy alt det jeg har lyst til. Reiko sier hun sover kun 4 timer om natten; fra kl. 3 til kl.7. –et tips for oss som synes døgnet har for få timer….? Vet ikke hvor lenge jeg hadde holdt da….       Boken koster kr. 380,-DSCF5204

Vi har hatt spørsmål etter en bok av Ann Moonen som heter“A history of Dutch Quilts”. Boken har utrolig mange fine bilder av tepper sydd for mange år tilbake. Det er mye inspirasjon å hente fra de flotte fargesammensetningene brukt i teppene…. Boken er på engelsk og har 231 sider. Pris: kr.550,-

DSCF5205

Ingen kommentarer: